Isnin, 16 Januari 2012

Hujan la hendaknya...

Langit kat luar tu mendung je dari tadi.. Gelap... tapi kadang2 lum tentu hujan..

Kekadang,  bile hujan... mula la nak mengeluh... kita lupa yang hujan tu sebenarnya satu rahmat... satu peringatan.

Tapi kali ni, aku harap hujan turun la... lebat pon takpe... supaya masa balik nanti takde la lebat sangat..

Atau mungkin terus berhenti... harap2 la...

Dengan harapan... hati mereka yang terasa sebal tu... sejuk sikit... mood yang ke laut tu... ok semula...

Kalau masa kecik2 dulu, aku suka renung hujan..

Gemar biarkan tempias hujan singgah ke jasad... nyamannya! Bau tanah yang basah tu... unik..

Pada aku... wangi! Lebih wangi dari segala perfume yang ada... Tu duluu...

Sekarang bauan harum tu dah lama aku tak hidu... kekadang perasan macam ada tapi....

Tak sekuat dulu... kenapa eh??

2 ulasan:

Gen2Merah berkata...

ya, alangkah bestnya kalau hujan turun sekarang.. dapat juga tidur nyenyak kan.. ehehe

dulu masa zaman kanak2 dulu, saya plak suka dgn main hujan.. ehe

lady scooter berkata...

gen2merah : huiihh... dapat main hujan tu rasa best sgt dah masa tu..ha2