Jumaat, 13 Januari 2012

Bagus sangat S.B.P.A ditangguhkan..

Bincang semula... semak semula... supaya lepas ni takde pihak yang rugi... takde pihak yang untung melampau - lampau...

Jangan lepas ditangguhkan... blepas perbincangan dan penelitian semula nanti makin teruk.. sudah la... seeloknya disemak semula kenaikan tangga gaji tu.. .sakit bebenor hati aku tengok... lebih sakit hati lagi bile tengok pegawai kelompok sokongan ni de yang rugi gaji... rugi tahun servis... yang tu aku dah mencecer kat entry ini  dulu :


Sebab ape...? sebab antara yang terkena tu...my hubby...en.aus... Kalau ikut gaji SSM... tahun servis dia dengan aku sangat jauh jaraknya... kalau aku baru nak cecah 5 tahun... my hubby dah 10 tahun servis... 

Bile ikut S.B.P.A... tetibe beza jarak antara aku dengan en. aus dah tinggal setahun jer... termenung en. aus... aduiihh.... sakit betul hati aku.. memang la bukan aku yang kena tapi... pikir la...kalau aku kat tempat my hubby... hohooo... pastinya aku juga rasa kecewa dengan skim baru ni.... bukan menambahkan semangat nak pi keje tapi makin melingkupkan lagi ade la...

Alasan nak bagi penjawat awam lagi semangat keje... kalau kenaikan gaji S.B.P.A tu tak diperbetulkan semual... tak payah nak pukul canang camtu la yee... tu harapan kosong namanya... propa semata - mata.... penjawat awam bukan nya bodoh! standard SPM pon... bukan bererti mereka bodoh! 

Emosinya aku pagi ni... patut pepagi jumaat ni aku lebih tenang.... tapi... bile mengnangkan balik pasal S.B.P.A ni... hermm... jiwa kacau sekejap... adeiih...

Note : ni cuma luahan hati aku... tak lebih tak kurang..

2 ulasan:

Gen2Merah berkata...

ya ada patutnya penyemakan semula sbpa ini kan. utk kebaikan semua pihak

Cikpuan rara berkata...

betul tu.bila difikirkan balik mmg tak adil.