Isnin, 30 Januari 2012

kesiangan

Lepas siapkan minuman untuk en. aus kul 5.00 pagi tadi...  ( dia kena tunggu abah kat spital untuk 1 pembedahan serius...[ baca sini ]... ) aku decided tido semula sekejap sebelum bangun semula kul 6.30 pagi... aku pikir camtu...

Alih2 aku sedar...alamak...!!!! 

7.30...?!!!!!!! aduihh.... kelam kabut aku bangun... dalam hati menyumpah2 gak... nape lah tak dgar bunyi jam? ke jam tak bunyik...? nak check... argghh...!! buang masa... kena buat yg penting dulu... tergesa2 kejutkan Opal... kesian dia... aku pikir kan pasal sekolah dia... pasal masuk opis...adeiihh... tapi paling risau pasal sekolah Opal lah... stakat opis tu, aku bagi la alasan apa pun nanti kan..?!

Kelam kabut siapkan Opal... selalu Opal pakai spentot sendiri pastu baru minum susu... hari ni tak...! Aku suruh Opal minum sus... spentot dia, aku yg pakai kan... nangis2 dia nak pakai sendiri... tapi pas minum susu tu dia senyap dah... 

Sib baik keperluan lain aku dah siapkan awal2... Payel punya beg pon aku dah siapkan awal2... Rutin yg selalu amik masa setengah jam, aku leh siapkan dlm masa 25 minit... hu3... serik!!

Pengasuh dah anta sms tanya... hari ni anta anak tak? sebab dia nak gi spital. 

Sebelum anta Opal, aku balas balik. Siap tanye sape yg jaga budak2... tapi spai Opal dah masuk dlm kaw. skolah, sms aku tak berjawab ( pintu pagar dah tutup masa Opal sampai...hu3.. siannye Opal..!!! tapi.. elok Opal masuk dalam kaw. skolah, ade lagi yg baru sampai rupanya... lega sikit.. adeih... )... 

Payel aku bawak skali naik skuter tu ngan beg dia skali.

Slalunya aku hanta Payel dulu, pastu baru anta Opal. Hari ni semunya serba terbalik... dah lambat bgun kan? Kesian kat Opal... hu3... ape lah mak Opal ni kan? Sib baik sempat siapkan bekal Opal td.... :-(

Peliknya... sms aku tak berjawab2.. Tengok2... laa.... padan ler... dah expired! Ntah bile kala plak tah tempoh credit tu expired... tak sedar langsung...!!! Menjadikan hari aku hari ni makin teruk...argghhh!!!!!

Tawakal je pi terus rumah pengasuh... sib baik akak tu ade... dia lum pi spital lagik.. katanya, mak dia yg jaga budak2... aku baru berkira2... kalau takde orang jaga Payel, aku plan nak emergency je... ;-)

Dah akak tu kata ade, tak jadi ler...


lepas anta Payel, aku balik rumah jap sebab masa kuar tadi cuma pakai sandal jer... pas tukar kasut uniform, amik beg semua... pecut terus gi keje... hati dah risau...sure lambat giler dah...hu3... :-(

yupp...


Confirm... lewat 15 minit... sib la.. nanti kalau kena quiry... menjawab ler aku... adeiihhh...!!! takpe la... yg penting urusan ank2 dah selesai dulu...  -_-'


Tiada ulasan: