Ahad, 1 Januari 2012

2011 yang pahit untuk aku...tahun ni?

Jiwa sentap... ni bukan 1st time... tapi sejak beberapa tahun... tiap kali tiba tahun baru... aduihh... tak tau nak cakap...

Macam - macam yang aku rasa tapi sekarang ni more to mood sentap... very sad... very down.. to upset... semua tu la... sebak tak tau nak cakap...

Fikiran rasa kusut... tak nak luah... tapi hati rasa sarat... nak gak luahkan sesuatu kat sini... hai... perasaan sangat tak menentu sekarang...

Kalau boleh rasa cam nak menangis sangat sekarang... tapi... tak guna... tangisan takkan menyelesaikan segala masalah... tangisan macam tu tangisan yang sia - sia... jadi, sebab sekarang aku pikir macam tu, aku tahan diri dari menangis... walaupun hati rasa sebal sangat...

Kalau orang lain dah rancang nak buat macam - macam tahun 2012 ni.. aku tak... sebab aku lebih banyak tertanya... macam mana perjalanan kehidupan aku sepanjang tahun 2012 ni? Persoalan yang sama macam tahun - tahun yang lepas...

Kalau orang lain gembira di awal tahun ni... aku? ermmm... camne ek? Bila imbas balik tahun 2011... awal tahun lepas jer dah jadi 1 ingatan yang pahit untuk aku kenang... macam - macam kenangan pahit... yang manis? entah... rasanya yang pahit tu lebih banyak sampai aku lupa ape yang manisnya tahun lepas... teruk betul..!

Kerana rasa pahit tu, sampai sekarang aku masih belum mampu memaafkan beberapa orang yang menjadi sebab terjadinya kenangan pahit tu... ye betul... aku tau... sepatutnya kita kena maafkan sesiapa je yang pernah buat silap dengan kita... tapi... entah la... aku ni bukan la orang mudah nak cari pasal dengan orang lain... aku pon tak pernah ade niat untuk sengaja menyakitkan hati orang lain... dan sangat berharap aku takkan melukakan hati orang lain... tapi, bila sekali hati aku tersiat... aku bukan seorang yang mudah memaafkan... 

Tak tau la... 

1 ulasan:

Gen2Merah berkata...

sebenarnya kita sama tapi tak serupa.. kenangan 2011 banyak pengalaman pahit berbanding yang manis2.. mmg itulah lumrah sepanjag tahun.. huhu

apa pun, hadapi 2012 dengan semangat.. selamat menyambut tahun baru 2012 ya