Selasa, 20 Disember 2011

Telor ke telur?

He3... tetibe je nak cakap pasal telor dengan telur... ape cerrr?

Telor tu bukan telur ya... lain maksud dan sebutannya... telor tu cara sebutannya sama macam cara orang Johor cakap perkataan " Pegang"...

Tau camne orang Johor cakap perkataan " Pegang" tu? Ade yang dah tau tapi rasanya, ramai gak yang tak tau. Cube korang sebut perkataan "Tengok"...haa... camne? Dah sebut dah?

Ok.. sekarang, korang sebut perkataan "Pegang " tu sama macam korang sebut perkataan " Tengok" tu tadi... Bunyi lebih kurang jer kan?

Sekarang ni sebut perkataan "Telor" tu sama macam korang sebut perkataan " Tengok " tu tadi...

Dah? Ade beza tak?

Lain kan ? Meh belajar bahasa... Telor tu bermaksud loghat percakapan. Telur tu pulak... bermaksud... telur lah... ape lagi...?!! Ade paham? he3...

Tetibe berangan nak jadi cikgu bahasa plak...ha3...



Pssttt... pernah makan telur pindang? Tak ? owh... rugi lah... best wokk!!!

Tiada ulasan: