Rabu, 21 Disember 2011

Sukar nak paham S.B.P.A?

Jangan risau... ramai yang pening. Dah la nak kena sain last minit. Time ni pulak ramai yang dah de agenda amsing2.. mana dengan nak cuti2 Malaysia.. mana dengan nak uruskan pesiapan anak2 lagi...

Mengenangkan duit yang keluar macam air je dah buat kepala pening.. ni nak pikir plak nak pikir pasal S.B.P.A yang semacam tak adil. ho3... dah macam " tikus membaiki labu"... nampak macam nak membaiki tapi rupa macam makin teruk plak... he3...

Semacam tak telus... maaf...tak perlu nak saman aku ke nak senarai hitam kan aku ker.. ape3 je lah. Ni  cuma pendapat aku jer... Baru jap ni, aku dapat info terkini. 1 lagi warga jabatan kerajaan yang sama level dengan aku juga nampaknya meradang dan tak puas hati dengan skim gaji baru ni...ha3... tu bukan petanda yang baik tau !

Teringat kata Cuepecs... kumpulan sokongan adalah kumpulan paling ramai kalau nak dibandingkan dengan kumpulan yang lain. Kalau dah ramai yang tak puas hati... wahh... ini memang petanda sangat tak bagus... Tapi... ye la kan... macam aku cakap sebelum ni... kuli jer... kalau la ada yang mendengar dan sudi membantu...alhamdulillah... he3..

ok... cukup dulu episod meroyan aku untuk hari ni... ape2 hal nanti.. aku roger.. roger korang semula ok...tataa...





3 ulasan:

eintan nurfuzie berkata...

huhu...apa2 tunggu ceupas..kita de seminggu lebih lagi...harap2 cuepes dpt cari jalan penyelesaian yang terbaik...untuk kebaikan bersama..tul x?

UmmiSyarni berkata...

hi syu.nak buat kunjungan balas.hehe...

I dah sain SBPA tu.memang skim ni ada orang untung ada yg rugi.tengok kena kat rezeki sapa la.I rugi kat anjakan gaji.dari bulan 1 jadi bulan 7 :(

syu berkata...

cik en : ape2 pon, kita tetap kena sain jugak nanti. Cume cepat atau lambat jer lah.

Ummi : tak tau la.. de 2 versi sekarang. kalau kira ikut versi a, rasa macam rugi jer.. kalau kira ikut versi 2 plak, macam de untung sikit tapi... semua tu terpulang pada pegawai kewangan masing2 la... kalau betul pahaman diorang, betul la.. kalau salah pengiraan diorang...hu3... nasib lah.