Rabu, 21 Disember 2011

Wanginye...bau pontianak? polong? ke... langsuir tu?

Haiihh... tak tau la sape yang bawak durian nih... Harum semerbak betul baunyer... Pening plak kepala dibuatnya... Adeihh... Ni la dia... selagi belum habih musim durian... memanjang la bau durian ni muncul.. Time ni lupekan pasal bau minyak wangi ke ape ker... one drop perfume ker... takde maknanye semua tu... 

Sebab semua perfume tu tak mampu lawan kehebatan bau durian... boleh kasi pening kepala wooo...

Tapi kan... bile sebut pasal bauan harum ni.. teringat masa aku keje kilang dulu. Balik dah malam, lalu plak kat kawasan kebun getah... ngan takde lampu jalannyer... dengan tingkap keta terbuka... tetiba...

Kat 1 kawasan tu, elok jer aku ngan kengkawan lalu... huiihhh... waaaangi sangaat!! 

Sungguh... tak pernah la aku jumpe lagi bau wangi macam tu... segar sangat rasanya... tapi.. bau wangi tu cume sepintas lalu je la.. masa tu cume dok terpikir..eh... ape yang tetibe wangi nih? dalam kebun separa hutan plak tu kaann...he3... korang agak2 bau wangi tu datang dari mana?

Langsuir ker? Pontianak ek? Ker cik Polong? hmmm... tak sure plak... tapi...subhanallah... wanginya tak terkata.... sib baik pastu takde bau busuk ke ape ker... walaupon masa tu ade gak ler yang celupar mulut dok tanye..

"eh..wanginya... bau ape ni?"

errkk... kuat plak tu...sabor je lee... 







2 ulasan:

Marina berkata...

fuhh..beraninyer tegur...mesti meremang bulu roma kan?

lady scooter berkata...

marina : memang meremang...he3...semacam je rasa...sib baik 'dia' tak tunjuk muka..