Selasa, 13 September 2011

" Tapak kasut sape tercicir nih ? "

Haa... tu la yang jurulatih kawad kitorang tanye tadi. Tengah mengah  plak tu.

Lepas jurulatih tu tanye, masing - masing tercengang jap.Semua jadi kalut dok check tapak kasut masing - masing. Termasuk la aku. Hmm... lega. Kasut aku ok. Lum ade yang tercabut lagi.Fiuhh

" Aih... belum ape - ape dah tanggal tapak kasut ? Sape punye ? ade sesape tak ? "

Ulang jurulatih tu. Sambil tu dia angkat tinggi - tinggi biar kitorang nampak. Hah... tapak kasut bahagian tumit sape yang tinggal separuh tu ? Ketua kontijen pun nampak macam cuak jer...

" saya cif ! "

Aku tengok sorang budak lelaki menyahut. owh...masa ni kitorang berdiri dalam keadaan rehat. Masing2 masa nih dah gelak - gelak. Termasuk la ketua kontijen. Aku ? ha3... gelak la jugak....kih3. lupe yang kitorang tengah dalam barisan kawad.

" La... kamu rupenyer "

 Aku perasan muka budak lelaki tu senyum kelat jer masa nak amik tapak kasut tu. Malu kot... jalan pon terhinjut - hinjut sebab tapak kasut tinggi sebelah.he3

" Ape kamu ni... Baru hari ni kamu datang kawad, tapak kasut dah tinggal separuh. "

Lagi la berderai kitorang ketawa...jahat kan? gelakkan orang...ngeh3... sian budak tu. Tak tau la salah sape sebenarnye?

Sama ada tapak tu tertinggal sebab budak tu seret kaki masa dalam kawad, atau sebab budak tu hentak kaki kuat sangat masa berjalan ( yang mana, aku rasa macam tak logik jer... ) atau sebab kasut tu yang memang bermasalah...

Hmm... ape nak buat... nasib kamu lah..dah terkena, nak buat camne kan? Terpaksalah jurulatih kitorang carikan kasut baru...he3



Tiada ulasan: