Ahad, 25 September 2011

Si adik demam malam tadi…

Si adik… si kecik aku yang nombor 2 demam malam tadi. Separuh badan dia panas.

Kalau nak dibandingkan dengan si abang… dia ni paling susah nak demam. si abang dulu hampir tiap – tiap bulan demam. Tu belum lagi part dia kena ‘kacau’ hantu. Hu3…

Sebab tu bile si adik demam, aku jadi lebih risau. Nasib baik la ubat demam memang dah selalu standby kat umh… incase kalau terjadi macam ni la…Demam tengah malam. Kul 3 pagi tadi aku terjaga sebab dengar  si adik terbatuk kuat. Lepas tu aku dengar dia cakap

“ mak, tuk ( batuk ) la…tuk..!'”

Halus jer suara dia. Sian aku dengar. Lepas kenakan badan dia kat air, aku bagi ubat punggung. Lama sikit tahan. Sebab kalau pakai ubat dekat punggung tu, lepas 6 jam baru leh bagi ubat lagi.. Dapat la dia tido lama sikit sebelum aku bagi ubat minum plak.

Ni dia bangun awal. Raba kepala dia jap ni de lagi bahang panas tu.

Baru jap ni dia mengadu sakit kat kaki.. Now what ? Kaki dia merah – merah bengkak. Kesan kena sengat dek semut secara bergotong – royong semalam… Hampeih punye semut… Berbintat – bintat kaki kecik dia tuh…

“ auww…kit ( sakit ) la mak..! kiiit..!”

Tu la ayat dia. He3… sweet jer bile dengar. Dengan suara halus dia, tapi kalau gelak…huii… kuar suara besar dia. Macam santa claus gelak pon ada gak..kekadang la…hmmm…ish… sian dia…
Harap – harap dia cepat sembuh…insyaAllah.

cats

Note : gambar lama masa dia demam. Susah sangat nak lekat kat kepala, balut terus…dah rupe macam mak jah dah…masa ni cool fever takde stock kat rumah…

3 ulasan:

emarieys berkata...

semoga cepat sembuh yer girl

Tanpa Nama berkata...

mau juga dia boh kainkat kepala tu syu...
harini cmne..dah sihat?

skuterlady.blogspot.my berkata...

mamaEma : alhamdulillah, hari ni dah kebah dari demam.

fitri : lepas si adik ok, malam tadi abang dia plak demam sampai menggigil 1 badan...hu3...hari ni dua2 nampak sihat tapi still kena go on makan ubat...