Rabu, 3 Ogos 2011

Ragam Ramadhan

Sejak 2 hari pose ni, aku paling tak gemar suasana time balik keje...uihhh...sessaaakkk ler.

Kalau bulan lain takde la sesak sangat. Tapi, bulan pose ni aku tengok jalan depan opis aku penuh je ngan kereta. tak putus2 keta lalu lalang...

Ngan motor lagi...tetibe je membiak semua tu. Tertanye gak...mane diorang ni semua datang? 

Owh.. masing2 berkejar2 nak blaik umah, ada gak berkejar nak pi bazar...

Yang tak best tu... Diorang macam tak peduli sangat dah kat kenderaan lain. Masing2 cuma pikir nak lepaskan diri sendiri je.

Since 2 hari ni, aku terpaksa lebih berhati - hati tunggang motor tu. kalau tak... silap hari bulan... aku boleh tertonggeng kat tepi jalan tu. Hu3

Mata kena lagi alert dengan kenderaan kiri kanan...sebab diorang ni nama je berpose..tapi bile dah drive kenderaan masing2,aku tengok diorang macam lupa plak  yang diorang tengah pose... sabaaarrrrrr....

Bahaya tau tak macam tu..! Pastu plak, on the way nak balik rumah... aku kena lalu jalan yang ada bazar ramadhan... korang bayangkan ler... kalau dah kata bazar ramadhan, dah tentu la sesaknya berganda dari yang biasa.

Elok2 jalan tu ada 2 lorong, dah jadi 1 lorong. pastu, parking pon ikut dan diorang je... agak2 leh parking, diorang masuk je. padahal dah menghalang laluan dah tu... 

hish... ikut suka diorang jerr... Tu lum lagi bila kenderaan besar pon sibuk nak gunakan jalan yang sama... huihhh... lagi tension dibuatnye. Memang kena banyak saabarrrrrr time2 macam ni. Adehhh...

2 ulasan:

safurara berkata...

aah kan,puasa ni lagik teruk jem tyme balik.

♥MAMASYAZA♥ berkata...

samala kat tempat akak ni. timebulan pose je, tepat 430 semua staf dah nak balik, mmg jem gile, apakan daya, terpaksa tempuh semua tu, sabar jela