Jumaat, 3 Jun 2011

Oi..Jarakkan la sikit..

Aku kan kalau pi balik keje bawak skuter.
Tadi pas rehat, macam biasalah..
Skuter nouvo tu jadi transport aku.
Sampai kat 1 simpang, aku bagi signal nak masuk simpang kanan..

Ada la 1 lori ni kat blakang aku..
Dia nak jalan terus..

Aku plak sebelum dapat melintas masuk simpang tu..
Aku kena tunggu de satu kereta ni lalu dulu..
Tengah dok tunggu 'turn' nak jalan tu..
Lori yang kat blakang aku ni main straight je jalan terus..
Takdela nak ke tengah sikit ke ape sebelum melintas sebelah aku..

Aiyy.. nasib baik la motor aku tak kena sagat kat bontot lori tu.
Kalau takk.
.
Dah tentu aku tergolek kat jalan sebelah lagi tu. 
Nasib baik pas keta tadi lalu takde dah keta lain..
Buat naya aku jer..

Kalau nak ye pun nak cepat,
Jarakkan la lori tu dari kenderaan yang ade kat sebelah korang tu..





Tiada ulasan: