Rabu, 15 Jun 2011

bile anak minta demam..

adehh..ni masalah ni.he3..
semalam kan si adik demam.
Si abang beria - ia cek dahi si adik.
Pastu cek pulak leher si adik.
Dah tu kaki adik pun dia pegang gak.
Kononnye nak cek la adik tu tul demam ke tak.

Bile badan si adik naik panas
Aku gi amik air sejuk and towel
Cam biasa, aku lekapkan kain basah tu kat kepala

Tah ape agaknye, dia tengok si adik
pastu
dia pandang aku.

" mak, opal nak gak demam.."
Haduihh... aku ingatkan dia nak minta ape la..
Mintak demam pulak..
" ish.. ape la opal ni.orang nak sihat, opal nak demam pulak"
Dia sengeh je..

Aku ingat takde ape - ape dah..
Petang semalam si abah cakap
"eh..badan opal ni panas ni. demam ke?"
Hah..?? biar betul..dengan rasa tak puas hati
aku raba dahi ngan leher.
Sah panas...

La...betul - betul demam rupenyer..

Nasib baik pagi tadi dah elok..
Sabau je la...he3
sayaangg adik...




Tiada ulasan: