Isnin, 13 Jun 2011

Ape la mak ni..

Alkisah ni malam tadi punye ceriter. Kebiasaannye bile nak tidur, aku akan sediakan tempat tidur untuk anak - anak. Tapi malam tadi memandangkan aku ade keje, aku suruh la si abang ( anak sulungku.. ) kemas tempat tidur. Agaknye sebab dah letih sangat, bile aku mintak buat camtu..dia hangin..

Si abang : ape la mak ni..opal nak tido...
Aku : ala, kemas la dulu sikit. Tadi opal dah sepahkan bantal tu. Opal kan dah besar.

Satu bantal je dia kemas. Yang lain dia biarkan.

Aku : La.. opal punye je ke ? adik punye pun tolong la buat kan. Dia pun nak tido gak.
Si abang : ish.. mak ni. Opal nak tido la.
Aku : ala..buat je la.kang tido la. tadi mak dah bagi opal tengok otoman ( ultraman ), memon ( doremon ), tolong la mak jap..

Muka bengis je si abang..tapi dia buat gak. Bile time nak tido, si adik menempel plak kat tempat tido dia. Lagi la dia hangin..

Si abang : mak..tengok bibi ( baby ) ni..buk jer.( sibuk je ). pi arr..  ( tepi la.. )

Si abah yang dari tadi dok perhati mula bersuara..

Si abah : ala...meh sini kat abah..payel..meh sini.

Si adik dah merajuk kena tolak kat si abang. Mula - mula tak nak datang. Makin jauh dia mengesot. Sian pulak aku tengok. Dah la kecik, bile dia merajuk tu makin kecik aku tengok..hehee..

Si abah : takpe meh sini baby.

Si abah amik si kecik yang dah cebik - cebik menangis.

Si abah : sok kita gi jalan ek..tak payah ajak opal. abah bawak payel je..
Aku : a'ah..mak pun ikut. kita tinggalkan opal. Jangan bawak dia..

Sambil tu kitorang pulaukan si abang la kononnye. Si kecik dah mula cari susu cap ' gantung'..he3..
Tak lama pas aku cakap camtu terdengar..

Si abang : ala..opal ikut nenek..na nak mak ( tak nak mak ). opal nak nenek..

Haiii... sejak semenjak dia dah pandai cakap ni, ade je la jawab eh.. tak padan dengan pelat, laju je menjawab..

Sabau je ler...bertuah betul dak sorang ni...hmm..

Si adik

Si abang yang suka bergambar

1 ulasan:

Mommy Fara berkata...

amboi, hensemnye abang opal!