Ahad, 3 April 2011

Sayang mak...!

Tu la yang Opal cakap kat aku pas maghrib tadi..

Puncanya, aku buka astro channel 106.. si adik, Fa'el dok leka tengok zikir asma ul husna masa tu..
Opal request mintak tukar citer doremon..

Disebabkan si abang dah selalu sangat ngadap kartun, aku kesian kat Fa'el.. tengok pulak dia tengah kusyuk tenung tv time tu..

So.. aku pun pujuk la Opal, " nanti mak tukar eh.. bagi baby tengok dulu..boleh?"..sambil tu aku usap tangan kat kepala dia.. Dia pandang je.. pastu dia angguk.. * aku paling suka tengok anak mata dia yg berkaca2 tu... it's means something!

Opal request lagi.. huhh.. rupenyer dia angguk je tadi.." ok, nanti mak tukar tapi biar lah baby tengok ni dulu.. mak janji kang mak tukar.... tengok dulu dengan baby.." tangan aku ni masih dok usap kepala dia lagi.. mata dok tengok anak mata dia yang pun tengah tengok aku... lama aku pandang.. tiba-tiba...

" Saayang mak..!" si abang cakap sambil peluk aku kuat2.. aku pun jawab balik," sayang Opal jugak..".aku peluk dia,pastu cium pipi gebu dia... pastu dia lepaskan..

Ingatkan dah.. rupanya dia peluk lagi sekali.. sama gak dia cakap," sayangg mak...!" pastu dia cium aku... hu3... tak tau nape, tiba-tiba aku rasa tersentuh hati sangat... aku pun jawab lagi,"mak pun sayang Opal".. lagi sekali aku cium dia.. masa ni si adik dah duk atas peha kanan aku...

Tak tau la nape syahdu plak rasanye masa tu... dalam tak sedar, air mata aku menitik kena kat tangan.. aduhhh... dia masih pelat.. tapi bile sebut perkataan keramat tu.. sangat jelas... apesal la aku boleh tangkap syahdu masa tu... tak pasti sama ada sedih atau suka..

Si adik pun tak nak ketinggalan, dia pun sama gak berpeluk dengan aku.. hu3... Kitorang bertiga je kat rumah masa nih.


Tapi lepas tu, aku minta tolong si abang ni buat keje.. kemas tilam dia..

Tang ni yang tak syok.. sebabnya dia buat lagi plak adegan tadi.. peluk aku pastu say.."sayang mak.."

Ha3.. time ni takde dah rasa syahdu..

Pandai dia nak mengelak dari buat keje... yang pastinyer dia selamat lah dari kena marah sebab tak buat macam ape yang aku suruh tadi.. aii.. bertuah punye anakk... sabar je lah....hmmmm



Tiada ulasan: