Selasa, 12 April 2011

Apabila mak buyong memborong…

Asyik cerita sakit hati je..

Tukar la pulak…

Masa lunch hour khamis lepas

Mak buyong yg jugak officer aku kat opis tu minta temankan dia..

buat ape..? mula-mula..

makan la…

then… run to econsave yang terletak kat belakang opis kitorang tu..

Makcik ni punye mom and her sis ade berniaga kat pasar malam..

Kat PD..batu brape?

Sorry..lupa lah…

Disebabkan kat PD takde pasaraya harga patut yang macam econsave ni..

So..tiap – tiap khamis, sure dia jengah kat tempat nih..

Beli ape yang patut….

DSC00176

Sambil memerhati and jadi tukang jaga trolley..ha3..

aku ‘snap’ la beberapa gambar…

saje suka2-suka..

Makcik ni tak tau pun aku buat keje nih..hehe…

DSC00178

Yang hijau – hijau tu..timun…

Yang oren panjang – panjang tu..adalah lobak ye puan - puan..

Yang bulat-bulat tu…tomato…nampak tak tu?

Aku ingatkan main beli agak – agak je..

Rupenyer tak.. sambil dia memilih tu..

Aku tengok mulut dia teerkumat – kamit..

Ingatkan baca doa..

Rupa-rupanye bukan daa…

Dia tengah mengira berape biji timun yang dia dah amik…

supaya tak terlebih beli..

elakkan membazir !

Katanye….

Owh…..








Tiada ulasan: